Hello
Egy tapasztalatomat osztanám meg veletek.
A történet egy T-Online vagy T-Home előfizetőnél történt. A probléma megoldása nem nagy szám ugyan de a szolgáltatónak mégis komoly fejtörést és többszöri kiszállást okozta és a problémát továbbra se voltak képesek orvosolni.
Az ügyfél rendelkezett analóg és digitális szolgáltatással is egyszerre, internet, telefon, digitális és analóg Tv szolgáltatással is. Új előfizető volt a T-nél, a régi rendszerre kötötték rá amit az előző szolgáltatója hagyott ott.
A probléma az volt, hogy a STB (set top box) folyamatosan kifagyott. Elején a kábelmodem haldolklott, majd kicserélték akkor pár hétre úgy ahogy jó lett, majd a STB-t újra frimwarelték, akkor is pár hétre nagyjából ment. Az analóg szolgáltatásnál ami ugyanazon a kábelen érkezett a kép nagyjából jó volt de nem tökéletes, egyes csatornákon rosszabb volt a kép a sáv aljától és a tetejétől függetlenül. Az internet hol nem volt elérhető hol volt. Általában a digivel együtt tűnt el a szolgáltatás, de nem mindig. Kissé idegesítő amikor a rútert 5perc alatt 3szor kellett kihúzni és egy filmet nem lehetett végignézni legalább 10lefagyás nélkül. Természetesen húzza ki dugja be, resetelje és társai megvoltak, jóformán éjszakára mindig ki volt kapcsolva a készülék de bekapcsolás után is hamar előadta magát. A dolgot megpróbálták bentről orvosolni, többszöri kísérlet ellenére sikertelenül, de a felvettük, megkezdtük, elhárítjuk, megoldtuk a problémát című sms-ek záporoztak, és még e-mai címet is kértek, de másodszori elkérésre megmondtam hogy levelezőtársat és spam gépet nem kér az ügyfél így azt kihagyták.
A problémát a régi kábel és az új kábel csatlakozási pontjánál található F-csatlakozó okozta. Tök bonyolult, volt a szervizeseknek ezt kicserélni vagy egy műszerrel jelerősséget mérni vagy végigvizsgálni a rendszert. Természetesen ha az új szolgáltatónak a toldozgatások megérték hát hajrá csak a házba bemenő koax kábel se egy jó minőségű, tehát a kép egy nagyobb tv-n még nem kristálytiszta, de egy kisebben már remek. Én meg mivel ismié a hely megnéztem és megoldottam, de hogy egy nagy szolgáltató és a szerelői ekkora lúzerek hát érdekes. Majd a házba bejövő kábelt is le kéne cserélni. Szerintem a koax kábel külső burkolata a tetőn kívüli részen meg van, vagy le van pattogva és a test harisnya nem egészséges már és a szerelődoboz is már a sok év alatt korrodát csatlakozójú.
Lehet hogy nem nagy szám egy F toldó cseréje, de mégis csak nagy szám ha a szolgáltató nem tudta ezt behatárolni és nekem kellett helyettük, többszöri napi telefonálás ellenére sem.
Üdv