Villanybojlerek éves kipucolása, takarítása, karbantartása fontos dolog ezért ajánlom mindenkinek.
Mosógépek hűtők elektronikájának életre keltése több esetben megoldható ezért azokat se kell minden esetben kidobni idő előtt.
Az emberek többsége úgy van, hogy megvesz egy kocsit és megtankolja a szalonból kifelé menet és várja a csodát, hogy az 20-25évig menjen, de az első kellemetlen esemény amikor kifogy a tankból a benzin, akkor következik be, akkor rájön, hogy benzin nélkül nem megy ugyan tovább, aztán legközelebb amikor nem csak a benzin fogy ki, hanem az olaj, akkor az még kellemetlenebb, ilyenkor már jön az autó lefikázása, hogy de gagyi, csak az aktuális karbantartás ugye hol maradt ? Sehol... Aztán ha megcsinálja egy szaki akkor megy a verda ismét sokat de egyszer a kopó alkatrészekből is kifogy az anyag, a kocsi csirreg csattog zörög, de még mindig hajtják, aztán egyszer csak rendesen megáll... akkor a kocsi árának lehet a negyedébe vagy a felébe is kerül annak az életre keltése, de ugyan miért is ? Csak mert a kocsi amíg megy addig hajtják aztán szidják... Karbantartás, felújítás az csak végszükségben kerül elő, akkor amikor már sok gond összegyűlt.
Nos a helyzet a kazánokkal is így van ! Beindítják, fűtőrendszert egyszer aztán hozzá se nyúlnak csak leporolják évente egyszer, se a kéményt nem takarítják, bár ez utóbbit még csak csak, és ha sok pénzért vették a készüléket akkor elüzemel 10-15évig szerencsés esetben, ha meg olcsón akkor 1-2évig. Elején csöpög, akkor a szerelőnél a kazán alá tegyünk vödröt jóval olcsóbb... Aztán később jön a folyik, aztán az ömlik, DE még mindig megy ! Aztán egyszer amikor a szürke füst kiszáll belőle akkor elhallgat... Ilyenkor jön egy mek-mester, aki patkolja a biztiket, toldozgatja, kalapálja a dolgokat aztán a kazán vagy beindul vagy nem... Lehúzza jó pénzzel a népeket, aztán sietősen és végleg távozik... A kazán pöfög még, jobb esetben heteket, hónapokat egy fűtésszezont kibír, aztán megáll... És akkor jön a márka szerviz... Panelcsere és egy egyéb alkatrész cseréje. Hú ! De sokba kerül... És akkor most mit tegyünk ? A elgondolkoznak a javításon de senki olcsón nem foglalkozik vele, no meg rosszabb esetben az alkatrész beszerezhetetlen. És mikor jut eszébe bárminek is bedögleni ? A fűtésszezon beindulása után. Mert ugye a karbantartás nem ismert Magyarországon, vagy csak feledésbe merült. Néha egy egy simlis "karbantartó" semmit nem csinál és állítják karban volt tartva... de amikor áll benne a dzsuva akkor ez kizárt dolog. És tessék, legyen alkatrész de rögtön, még ha nincs akkor is, tegyük rá a két kezünket és csak beindul, holott mindenki tudja ki mit mulasztott el az évek során amit hárítani próbál... És akkor rosszabb esetben napokig várni kell egy beszerezhetetlen alkatrészre vagy egy igazán hozzáértőre, mert ugye azoknak meg a munka feltornyosul ilyenkor.
-> A következtetés az, hogy NE feledésbe merüljön a karbantartás, és a szakikra legyen odafigyelve, hogy igazán meg is történjen a karbantartás és ne csak porolgatás legyen. Akinek megy a fűtése az nem olvasgat ilyet, de akinek már elromlott az esetlenül keresi a javítási megoldást és lehet utána igazán komolyan veszi a karbantartás szót.
->Hogy vegyünk kazánt ? Fel kell hívni a telefonkönyvből a nagy múltú szervizeket és megkérdezni melyik a legstrapabíróbb ! A Demrad javítható. Minden márkának vannak hibái amik általában javíthatóak. A drágább készülékek általában drágábban. Az olcsóbbaknál az alkatrész utánpótlással és a hiányos szerviz háttérrel lehet a gond.
Ha így nézzük bármely márka jó lehet HA foglalkoznak a karbantartással vagy ha a előjövő hibát időben orvosolják.