Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.

Üzenetek - rejtvénykazán

Oldalak: [1]
1
Kedves Villám Dexter!

Nagyon köszönöm az átfogó és mindenre kiterjedő válaszodat!
Most néhány dologra szeretnék reagálni.

(Természetesen tegnap azt akartam írni, hogy "nagyjából", csak úgy sikerült, hogy (naggyából").

A fórumodon látható képek szerint vagy D124-es (v.ö.: 100_9421.JPG), vagy D224-es (v.ö.: HKD224_LCD.jpg).
A képviselő HK D124-et írt, de mivel azt írod, hogy az ledes, akkor az enyém mégis D224-es, mivel LCD kijelzőm van.

Állítólag ez a D sorozat nagy hulladék, az építtetőnek annyiba került a társasházunk kazánjainak garanciális javítása, hogy állítólag a fogyasztó-védelmisekhez vitte az ügyet. (Mellékesen teszem hozzá, hogy a rossz nyelvek (szomszéd) szerint azért vették ezeket, mert akcióban volt. (Gondolom, nem véletlenül volt akciós…)). Olcsó húsnak…-> az építtetőnek mégis sokba került ez a „kazánkészlet”, (és még mennyibe fog kerülni a lakóknak!)

A kazán fűtőtesteket és a meleg vizet látja el.

A fűtőszál nem tudom, miért jutott az eszembe. Lehet, hogy akkor valami hőérzékelőről beszélt, ami elvízkövesedve nem érezte, hogy jelet kell adnia. Már nem emlékszem, nem velem beszélt közvetlenül.

A használatival kapcsolatban említem, hogy nem volt előző tulaj, hisz a lakás új. Mégsem kaptunk jótálási levelet sem kazánra, sem szaniter, konyhai vízcsapokra, stb.. Csak egy általános jótálási füzetet a lakáshoz.

Kikapcsolni nem merjük, mert az mindig bajt hozott, akkor nem tudott újraindulni. Pl.: nemrég leállították a gázt az EON általános karbantartása miatt, a gép leállt, alig tudtuk újraindítani.

Amikor a túlfeszültséget említed, akkor a lakásba érkező vezetékre gondolsz? Mert azt talán le lehet védeni úgy, hogy a kazánt egy túlfesz. védőbe dugom be. Vagy a készülékben keletkezik túlfesz. a normális/hibás működés során?

A bátor használat nálunk azért sem jöhet szóba, mert volt már, hogy még a garanciális időszak elején meghibásodott, és az építtető szerelői másfél hét múlva jöttek ki!

2
Kedves Villám Dexter!

Egy új építésű lakás áldozata vagyok, annak minden nyűgével, többek között egy rakoncátlan kazánnal. Még azt is nehéz volt kideríteni, hogy mi a  készülék típusa. A társasház lakói közül csak kevesen kaptak az építtetőtől használati utasítást, és az is több típusra vonatkozik, mivel a kül. méretű lakásokban más-más fajták kerültek be.
Így csak a képviselőt piszkálva (aki egyébként az építtető cégénél dolgozik) tudtam meg, hogy mi a típus. Ill. szerintem azt is rosszul adta meg. Ő Solaris HK D124-et írt, de kutatásaim alapján ez nem Solaris, hanem Kalisto. Jól gondolom?

Sajnos a készülékek több lakásban (így nálunk is) panelhibával indítottak, az első hónapokban. Nálunk az első 4
hónapban 3-szor volt javítás (panelcsere). Most a 3. év vége felé ismét panelhiba volt. Normális dolog ez?

Aztán egyszer az első év vége felé kikapcsoltuk a kazánt, mert elutaztunk. Újraindításkor nem volt melegvíz, az építtető gépésze szerint a hideg víz(!!) miatt (már hogy a nem-használat miatt) vízköves lett egy alkatrész (fűtő-szál?) és kész. Véleményem szerint ez minimum érdekes megállapítás, de nem vagyok szaki.

Az építtetőtől garanciába kiküldött szerelő azt mondta, az építtető által adott általános jótállási papírokkal ő nem tud mit kezdeni, ezért ki sem tölti. Így hát a javítások nem kerültek dokumentálásra. Még szerencse, hogy a 3 éves jótállásba (az új építésű lakásról szóló megkötés miatt) belement az építtető, így a költségeket addig ő fizette (legalábbis nekem, mert én utána jártam, hogy a törvény új lakásnál ennyit ír elő).

Kedves Villám Dexter!
Tehát úgy tudom, egy HK D124-esem van. A múltját naggyából leírtam. Az Ön által leírtakat, ahogy látom, végig-olvastam, de nem mindent értek. Kérdéseim a következők lennének:
1. Találok-e használatit a neten erről a típus-ról?
2. Solaris v. Kalisto az enyém?
3. Gondolom a panelcseréknek nincs közük a karbantartáshoz, mivel az első 4 hónapban 3-szor mentek tönkre. Vagy mégis van?
4. Mit rejt a fórumon leírt "évente alapost felújítás" - gondolata? (már hozzá sem merünk érni, nemhogy kikapcsolni egy vizsgálathoz (többet újra sem indulna)).
5. Ennek ellenére, hogy lehet karbantartani anélkül, hogy alkalmanként több tízezret fizessek a szerelőnek?
(egy panel cseréje áll. 30.000 körül lett volna).
6. A gázszerelő kérdésemre egy nem létező nevet és lakcímet mondott, amikor megkérdeztem, hogy ki volt a műszerész, aki a panelt javította.
A gázszerelő a kérdésemre azt sem mondta meg, hogy mely elemeket kellett a panelen cserélni (Van egy
elektroműszerész rokonom, aki talán tudná javítani). Egy cserepanelen gondolkodtam, hogy baj esetén ne kelljen fűtés/meleg víz nélkül maradni. A képviselő áll. kijavíttatott egy csomó panelt, és használtan árulja (sajnos nem tudom, h. Rota, v. Honeywell, és hogy az én típusomhoz való-e).
Mennyibe kerülne n máshol egy használt cserepanel? 7. Melyik elem szokott tönkremenni e típus paneljén?

Köszönettel:

Rejtvénykazán

Oldalak: [1]